5. august, 2009

Hello world!

Posted in Før avreise tagged , , kl. 14:27 av Martin

Velkommen til min nye blogg!

Her tenker jeg å skrive litt om hvordan det går med meg i løpet av utvekslingsåret mitt. I skrivende stund er det 6 dager, 30 minutter og 45 sekunder til jeg kommer til å forlate Reppe (der jeg bor) for et helt år. For de som ikke vet det så skal jeg reise til USA som utvekslingsstudent i regi av AFS.

Inntil nylig visste jeg ikke hvor jeg skulle, men i går ringte telefonen og da var det en ansatt fra AFS som sa at jeg hadde fått vertsfamilie. Jeg fikk en mail med litt info om familien og hvilken skole jeg skal gå på. Det er en familie på tre. Mor og far på 56 år med en sønn på samme alder som meg. I tillegg har de to hunder (Labrador Retriever for dere hundeinteresserte).

Skolen jeg skal gå på heter Shasta High School og ligger ca én mil i luftlinje fra der jeg skal bo, Redding i California. Dette er stort sett alt jeg har fått vite så langt, men jeg vil vel få papirer om familien fra AFS i nærmeste fremtid. Jeg tenkte også å sende en mail til de.

Pakking har jeg ikke begynt med ennå, men jeg tenkte å begynne i dag eller i morgen. Hvis noen kommer på noe jeg mest sannsynlig ikke kommer til å tenke på er dere velkommen til å nevne det i en kommentar ;). Det er også lov å kommentere ellers òg. Morsomt å se at man faktisk har lesere.

6 kommentarer »

  1. Espen said,

    Hei 🙂
    Jeg skal også til USA på utveksling. Jeg drar om 7 dager så nervene er i helspenn. Lurte bare på hvor mye bagasje du skal ha med deg?
    Hvor mange elever er det på skola di?

    linker deg på bloggen min 🙂

    • Martin said,

      Jeg tenkte vel å greie meg med én koffert med tanke på bagasje. Er vel så billig der at man kan kjøpe til det man ikke har.

      Ang. skolen så er jeg litt usikker. Den jeg skrev om i bloggen hadde 1800 elever, men etter å ha mailet litt med vertsforeldrene mine virket de som om de hadde prøvd å få meg inn på en annen skole, så jeg vet ikke helt:P

      Jeg er forresten helt ny på dette her med blogging, så hvordan fungerer denne linkingen?

  2. ilham said,

    wee så arti at du har fåt familie nå 😀 kjønne du har venta leng på å få vite det ^^ bli synd å ikke gå i samme klasse som dæ lenger, bli faktisk litt trist:/ men håper du kommer til å få det kjempe fint der 🙂
    klem ilham 🙂

  3. Martin said,

    Tusen takk for det!

  4. Elin said,

    Når er du vel spent ja:) Skjønner deg godt jeg! Høres ut som en kjempe familie og det ser ut som at dere har mange felles interesser også:) Dette blir nok bra! Kommer til å følge med videre innpå her, er litt nysgjerig jeg òg vettu, hehe:) God tur!

  5. Gunhild Lundberg said,

    Ønsker deg god tur og håper du får ett flott år i USA. Skal følge med på bloggen din. Skal hilse fra resten av familien i Brønnøysund.


Legg igjen en kommentar